130603 Store Thor

Äntligen så blev det en lunch i solskenet på terrassen hos Store Thor, grillklubba med små färskpotatisar och sallad. Trevligt att få äta ute i det fria tillsammans med Ystadsbor + alla turister som nu börjat vallfärda till denna sydliga stad. När jag kom så stod det en turist som klagade på lunchpriset (85:-) och talade vitt och brett att i Göteborg minsann, där äter vi lunch för 70:-. Tänkte föreslå att han kunde gå vidare till Pilgrändens Värdshus för där kostar lunchen endast 55:- (se blogg http://ystadlunch.blogg.se/2013/january/13-02-24-pilgranden-2-2.html#trackback) men avstod då jag snabbt insåg att det var en professionell gnällspik som kommit till staden. Hustrun eller vad det nu var försökte flera gånger skoja bort det hela men lyckades inte speciellt bra. Nästa gäst var en tysk man som skulle betala för fyra personer, summa 340:-, lämnad 400:- till kassörskan och sa på knagglig Svenska, behåll resten. Jäklar så skönt det var att se den där Göteborgarens min.
Alltså, verbal nedskräpning är mycket värre än den fysiska, och då skall ni veta att jag tycker mycket illa om fysiskt skräp. Den fysiska nedskräpningen kan någon annan plocka upp och fixa men problemet med den verbala är att den kan endast städas bort av nedskräparen själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0