130124 Pilgränden

Köttbullar med potatis, lingon och brunsås, det går bara inte att låta bli, med facit i hand så skulle jag "låtit bli"
Köttbullarna var väl ok. men köttbullsås skall vara BRUN och FYLLIG, inte som diskvatten.
Men som jag skrivit innan om detta ställe, man får vad man betalar ( 55:- )
När jag kom så var alla borden upptagna så jag slog mig ner hos en man i mitt tycke något äldre.
Det visade sig att han också var en invandrare.
Han kom till Ystad 2007 och tycker att Ystad är en trevlig stad med mycket kultur, däremot så saknade han en riktig fiskaffär. Jag höll med, en hamnstad skall ha en riktig fiskaffär men jag håller inte med honom om att denna lunchrestaurang är en av de bättre.
Jag blev i alla fall mätt och styrde kosan hemåt i strålande solsken och ishalkiga trottoarer.
Skulle precis passera en äldre dam bredvid ankdammen vid klostret när nämnda dam fösvann snett ner till höger om mig, alltså hon ramlade. Genast vaknade scouten i mig, reste upp damen, plockade upp den lilla handväskan,räckte över den och fick ett stort varmt tack som värmde en hungrig och frusen kropp.
Kan också meddela att damen klarade fallet utan skador.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0