141016 Bryggeriet

Långtidsbakad karré med örtstuvad spetskål och rostade jordärtskockor, lät spännande i det regniga höstrusket.
Det blev en snabb promenad till Bryggeriet men när jag rundar husknuten från teatergränd mot långgatan så blir det tvärstopp. Upptäcker en hel busslast med äldre män som är utspridda över hela gatan och som håller på att organisera sig för en gemensam marsch in till Bryggeriet.
Min första tanke är att vända men då hör jag "chefen" i bussgänget som ropar,
Vänta lite, innan ni går in så vill jag bara säga....
....sen hör jag inte mer för då har jag redan lagt i en högre växel och traskar förbi dessa långsamtgående män och på det viset så fick jag min karré och slapp leta upp ett annat lunchställe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0