140618 Sandskogen

NYÖPPNING av SANDSKOGENS VÄRDSHUS eller Österlens matglädje AB som företaget heter.

Ett år och två veckor sedan jag satt här och idag var det åter dags.
Efter att ha läst en artikel i Ystad Allehanda om den nya ägaren Aidin Ostad så bestämde jag mig för att testa hans mat som skall vara husmanskost på bra råvaror.
Jag kan säga att vi blev inte besvikna, jo lite, det tog drygt 20 minuter att få in maten och det är "lite" för lång väntan när det gäller lunch.
Jag åt en Wallenbergare med alla tillbehör som hör till + Raggmunk med stekt fläsk.
Båda rätterna smakade utmärkt och jag kanske skall tillägga att det var Wallenbergaren som var min huvudrätt och att jag smakade min sambos Raggmunk.
99:- för Raggmunken och 119:- för Wallenbergaren, vatten, sallad och kaffe ingår.
Behåll den här stilen på mat och jag lovar att återkomma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0