140611 Surbrunnsparken

När jag läste att Surbrunnsparken hade Flygande Jacob så bestämde jag mig omgående att äta lunch hos dem idag.
Namnet Flygande Jacob kommer från dess upphovsman, Ove Jacobsson, som var verksam inom flygfrakt.

Receptet (se nedan) publicerades första gången i Allt om mat 1976, nr 13, sid 44.
I receptet föreslår de kokt ris och grönsallad, samt rosévinet Perlerose.

Kokt ris serverades idag också, salladen fixade jag själv på salladsbordet och istället för rosévin blev det lingondricka.

Att sitta och äta Flygande Jacob i Surbrunnsparkens är faktiskt som att flyga tillbaka till -70 talet. Och minst lika gott smakade det idag 2014.
Om Surbrunnsparkens restaurangmiljö har jag skrivit i mina tidigare blogginlägg så jag bryr mig inte om att skriva fler kommentarer i detta ämne.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0