140205 Nini

Almuerzo en un restaurante de inspiración española en Ystad. Hoy fue servida una sopa como entrada y el plato de pescado. Todo estuvo muy bien

Inte alls säkert att ovanstående är perfekt Spanska men idag fick jag verkligen en liten touch av Spansk lunchrestaurang mitt i Ystad. Mina bordsgrannar talade Spanska, servitören talar Spanska (och Svenska) och in kommer det en ung kvinna och hon talade också Spanska. Och där satt jag som INTE talar Spanska men det gör inget, mysigt att bara höra detta exotiska språk och drömma bort ett tag.
Det serverades en mycket god löksoppa med en osttoast till förrätt och till huvudrätt var det en fiskfilé med laxmousse. Allt smakade mycket gott. Imorgon har de pulled pork på menyn så det finns stor risk att jag återkommer även om LiteMer, Store Thor och Världens Ände serverar ärtsoppa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0