131009 Nini

• Böngryta med korvmedly och saté bläckfisk med spansk skinka och potatis •
Jag var både frågande och tveksam när jag läste menyn och ännu mer tveksam när jag hade ätit min lunch.
Förrätten bestod av en stor tallrik med vita bönor och två små korvbitar som simmade i någon form av sås. Huvudrätten var en bläckfiskröra med kokt potatis och ris. Alltsamman smakade helt ok. men inget vidare aptitligt för ögat. Jag skrev igår att servicen på detta ställe är helt fantastiskt men kanske lite för bra för man får känslan av att de följer varenda tugga man tar. Inte många gäster idag men det kan också bero på den kryptiska menyn.
Att sälja in Spanska mattraditioner i Ystad är kanske inte det enklaste här i världen ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0