131121 Norra Promenaden

Idag skall jag först be om ursäkt och sedan skall jag skälla och gnälla lite på Norra Promenadens personal.
Ursäkten gäller mitt inlägg i bloggen den 24/10 där jag lovade att jag skulle komma till er och äta ärtsoppa varje torsdag, det har jag alltså inte gjort.
Skället och gnället gör jag å mina bordskamraters vägnar för när jag kom strax innan ett så hade de (en kvinna och en man) redan ätit sin mat och kvinnan (polisvolontär) som ätit ärtsoppa satt och väntade på sina pannkakor.
Polisvolontären irriterade sig på att ingen av personalen brydde sig om att plocka bort från deras bord och att inte pannkakorna hade blivit serverade, däremot hade borden runt omkring blivit avdukade och de gäster som skulle ha pannkakor hade fått in dem i tid. Hennes man (f.d. polis) tar då alla talrikar och lämnar dessa vid kassadisken varpå polisvolontären tycker att så gör man inte, i alla fall inte i Sverige. Nu hör det till saken att den före detta polisen kommer inte ursprungligen från Sverige och förstår inte alltid sin polis-volontär-hustrus "svenska" reaktioner. Jag, en enkel lunchbloggare förstår inte riktigt heller polisvolontärens reaktion utan tyckte att det var perfekt agerat för nu fick även jag plats vid det lilla bordet.
Polisvolontären och jag gjorde en överenskommelse om att hon skulle vänta med sina pannkakor tills jag ätit upp min ärtsoppa. Den före detta polisen som inte äter ärtsoppa fick då heller ingen pannkaka utan höll till godo med en kopp kaffe och på detta sätt kunde vi lugnt och stilla avsluta lunchen tillsammans.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0