130517 LiteMer

Tänkte Sandskogen men det blev LiteMer.
Strax innan jag kör in i rondellen på väg ut mot Sandskogen så förmedlar min mage hunger. Jag kör då ett extra varv i rondellen och känner efter om magen verkligen hade skickat rätt signal till hjärnan. Jo då, signalsystemet  fungerade och hungerkänslan fanns kvar så det var bara att styra ut mot Dragongatan istället för Österleden.
Hos LiteMer serverades idag schweizerschnitzel med stekt potatis och skysås och detta bytte jag alltså bort mot Sandskogens högrev med ramslök, stjälkselleri & svamp. Nu är det så att hos Sandskogens Värdshus blir man serverad små s.k. gourmetportioner och är man då riktigt utsvulten så behövs det nästan två portioner för att mätta sin mage. Idag behövdes detta så därför föll valet på LiteMer.
Mina lunchgrannar bestod idag av två män i övre medelåldern med en dator, telefoner, broschyrer och några avtalspapper. Snett bakom dessa herrar satt två kvinnor, även dessa i övre medelåldern men med en helt annan rekvisita.
De hade två kollegieblock, två filofaxer modell större, miniräknare och telefoner. Ett av kollegieblocken var det så mycket anteckningar i så det såg ut som en solfjäder och på pärmsidorna var det anteckningslappar fastsatta med gem + två miljoner små post-it lappar som satt fästade på varje blad, dessa lossnade då och då och flög omkring som små fjärilar runt bord och stolar. Medan jag åt så iakttog jag dessa affärernas riddare och konstaterade rätt snabbt att affärmännen kändes som idag medan de båda affärskvinnorna kändes som igår.
                
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0