130612 Store Thor

Idag blev det Store Thor, hade tänkt besöka ÖG men alldeles för fint väder för att sitta inomhus. Det serverades grillspett och det smakade gott, men lite snåla med kött på spettet tycker jag nog att de är och jag saknade grillytan. Satt en halvtrappa upp med utsikt över terrassen och full koll på de andra gästerna. Här satt vi på rad och jag satte mig bredvid en äldre man, tror det var en av Store Thors stamgäster. Försökte få till en liten konversation men ack så svårflirtade de är de där Ystadsborna. Min skånska är väl inte tillräcklig så jag måste nog öva lite till för att platsa på stambänken. Stamgästen blev serverad kaffe men de frågade inte mig som satt strax bredvid, betyder det att jag inte är stamgäst, ännu ? Skall inte klaga, jag har hämtat mitt kaffe här sex gånger tidigare så det gick bra den sjunde också. Men jag undrar ändå vad kriteriet är för att bli en godkänd stamgäst här ?
 

Kommentarer
Postat av: An

Känner igen det där.. Jag tycker dessutom att personalen (den kvinnliga) är sjukt sura och otrevliga. Killarna är alltid glada och hjälpsamma. Men så är inte heller min skånska så etablerad ännu:)

Svar: Skall hålla ett öga på personalen, jag vet numera att det är flera i restaurangvärlden som läser min blogg så vi kan alltid hoppas att någon av de berörda också läser detta.
TH

2013-06-13 @ 14:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0