140924 Store Thor

När jag gick i skolan på -60 talet så hade vi något som kallades "Roliga timman" och idag har jag upplevt detta igen, fast den varade bara en kvart.

Jag sitter och njuter av min Chili-lasagne som smakade alldeles förträffligt gott, samtidigt som mina bordsgrannar diskuterade filmklipp som de tittade på i en mobiltelefon.
En av dem hade lite svårt att se på den "smånna" bildskärmen till följd av att ägaren av telefonen sa att om man själv håller i telefonen så ser man bättre.

Sagt och gjort, telefonen överräcktes och betraktelsen startade.
Efter två sekunder så klagas det igen om att nu är bilden ännu "smånnare" varpå ägaren säger att vänd på den så blir bilden större.

Det är nu det inträffar, personen i fråga vänder på telefonen, alltså vänder och tittar på baksidan och så vidare.............
Till saken hör att personen som försöker att se något, hon var nog nästan 100 år gammal och ägarinnan av telefonen som också hade spelat in filmen var nog närmare 200 år.

Detta var min "roliga kvart" i källaren hos Store Thor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0