141028 Bryggeriet

Sist jag var på Bryggeriet för tre veckor sedan, då var det en hel busslast med äldre män som skulle stilla sin hunger och idag var det ett annat gäng men det bestod endast av damer.
En hel flock med silverrävar kom in genom dörren och fyllde ett uppdukat långbord, det var säkert ett trettiotal äldre damer som skulle äta lunch.

Idag serverades det Pulled Pork med syrad rödlök, pepparrotscremefraiche och skivor av portabello på ett rostat dinkelbröd. Det smakade utmärkt, en av de bättre Pulled Pork-varianterna som jag ätit.

När jag hade ätit färdigt och var på väg ut från restaurangen så hittar jag svärmor mitt i flocken.
Det var alltså ingen busslast med silverrävar som besökte Ystad utan det var Ystads egna silverrävar som invaderade Bryggeriet.

Svärmor tyckte det var synd att jag redan hade ätit för annars hade hon inviterat mig att sitta vid deras bord.
Jag hade alltså haft chans att bli silverrävarnas flockledare om jag hade senarelagt min lunch idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0