141003 Bryggeriet

Så var det oktober igen, men vädermässigt så kändes det idag som om Ystad fortfarande har sommar. Termometern visade +19 grader när jag tog min lunchpromenad till stadens bryggeri.

De hade rökt makrill med sallad på äpple och potatis i sin meny.
Tyckte det lät spännande och jag kan intyga att detta var en underbar kombination som jag hoppas att flera tyckte om.
Ett lite annorlunda tänk när man vågar plockar ihop dessa ingredienser till en lunch.
 
Så blev det klart, idag presenterades de nya ministrarna och vi fick en regeringsförklaring.
Om det är någon som orkar läsa den så är det bara att klicka på denna länk http://www.regeringen.se/download/9d251590.pdf?major=1&minor=247120&cn=attachmentPublDuplicator_0_attachment
Kolla in vem som står till vänster om Löfven. Jo du ser rätt, det är Alice Bah (Mp),
vår nya kulturminister.

Ha en trevlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0