140304 Bryggeriet

Det dröjde ett år och nästan tre månader innan jag återvände till Bryggeriet.
Nu beror det faktiskt inte på att jag ratade dem utan det var så att denna restaurang stängde strax efter att jag för första gången besökte dem i december 2012.
Se blogginlägget här http://ystadlunch.blogg.se/2012/december/ 
Jag var inte särskilt imponerad av kockens/restaurangens lunch vid detta tillfälle så det kan inte vara särskilt svårt att vinna poäng från mina smaklökar idag. Bryggerimiljön finns kvar så det är bara att fixa god och vällagad mat så lovar jag att återkomma.

Jag önskar de nya ägarna lycka till och hoppas att Ystadborna hittar till denna mysiga restaurang med sin härliga bryggeriatmosfär.
Idag åt jag stekt fläsk med löksås och det smakade utmärkt. En lunch kostar 95:- och då ingår dricka, sallad, bröd och kaffe.
Nu återstår det några veckors uppföljning och utvärdering av denna "nya" lunchrestaurang och som vanligt kommer jag att lägga upp dessa rapporter här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0