140602 Norra Promenaden

Jag har aldrig ätit Lubb men idag blev det premiär.
Alltså stekt lättgravad lubbfilé med nypotatis och till detta en fantastiskt god kall hovmästarcréme.
Var tvungen att googla om denna fisk och hittade hemsidan Svenskfisk.se och kunde läsa följande " Lubben påminner om en kort långa ". Lite kul formulering men stämmer säkert.

På tal om premiärer så har jag smakat Österlens världspremiärbubblor i helgen.
Jag besökte Köpingsbergs vingård under helgens matrunda och provade deras första egna helsvenska produkt, Blanc de Blancs Vintage.
Denna dryck passade mina smaklökar och när de släpper detta bubbel i Juli så kan man med all säkerhet dricka detta tillsammans med en väl tillagad Lubb.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0