140822 Stig in (AS)

Länge sedan jag besökte Stig In, det är flera månader sedan men idag var det åter dags.
Jag hade tur, endast ett bord var ledigt, resten var upptagna av vad jag uppfattade som turister.
Ett större sällskap satt bredvid mig och enligt min dialektkunskap så bör de härstamma från Törebodatrakten.
Dessa turister gjorde så att min lilla lunchblogg idag faktiskt fylls med lite skvaller.
Om de nu kom från Töreboda eller annan ort har mindre betydelse men deras språk hade i alla fall en väldigt utpräglad västgötadialekt.

Jag beställde dagens rätt som var fläskfilé med klyftpotatis och bearnaisesås, det smakade alldeles utmärkt och till detta drack jag vatten.
Vad övriga gäster hade på sina tallrikar har jag ingen aning om men under nästan hela min lunchmåltid så hördes ett klagande på maten vid bordet bredvid.

Det var en av Törebodagästerna som inte tyckte om sin beställda mat, det klagades ljudligt och personen i fråga satt och såg allmänt besvärad ut.
Det var för salt, för starkt kryddat och lite senare kom också klagomål om att maten var kall.
De övriga Västgötarna åt och tittade då och då lite besvärat på den klagande medresenären.
Verkade som att alla tyckte det var en lite jobbig situation.
Klagomålen upprepades ända tills en av kvinnorna i sällskapet sa, att om du äter lite så skall du få en glass och jag tror faktiskt att det fungerade, klagomålen upphörde.

Jag stannade inte kvar så jag vet inte vad som hände men jag hoppas att barnet åt upp sin mat och att glassen inte var allt för salt eller för kall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0