140428 Norra Promenaden

Första Svenska nypotatisen har idag landat i min mage.
Tillsammans med min måndagslediga sambo så blev det lunch hos Norra Promenaden och som alltid åt vi vällagad, välsmakande mat med mycket råvaror från våra Skånska bönder.
Jag åt en Piccata på Ugglarpsgris och min måndagslediga sambo mumsade i sig en stekt Spättfilé, ja så stod det på menyn, Spättfilé. Såg ut som Spättafilé och smakade också som det enligt min måndagslediga sambo.
Om någon undrar vad en Piccata på gris är för något så kan jag berätta att det är en ostpanerad schnitzel som serveras med tomatsås.
Ursprungligen en Italiensk maträtt där man använder kalvfilé men här i Sverige används istället oftast fläskfilé.
Årets första Svenska nypotatis såldes i förra veckan för 1.400:-/kg.
Denna veckan kostar de 99:-/kg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0