140410 Bryggeriet

Idag serverades det Beef Burgignon hos Bryggeriet, alltså en Burgundisk köttgryta.
Jag kanske har fel men jag tycker faktiskt att man skall stava denna rätt Bœuf Bourguignon.
Förstod ändå givetvis vad det var för maträtt de hade på menyn och den smakade precis så som jag vill ha den tillagad, men stavningen Beef Burgignon gillar jag inte.

Jag tycker det är spännande med förändringar, nya ord och uppfinningar både här och där, men när det gäller vissa ord och framför allt hur man stavar dessa så är jag fortfarande lite svårflörtad.
 
Bœuf Bourguignon (Burgundisk köttgryta) är ett Franskt recept på en mustig, vinkokt köttgryta. Maträtten är fransk husmanskost och kommer ursprungligen från regionen Bourgogne, rätten heter egentligen Bœuf à la bourguignonne, men även i Frankrike kallas den oftast Bœuf Bourguignon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0