140402 Hos Morten

Idag fick Mortens ett besök av mig och min Tyska vän (f.d. polis) eftersom vi hade läst i Ystad Allehanda att Mårtens hade kokt torsk med senapssås och både det och Mortens mysiga miljö passade oss båda denna onsdag eftermiddag.
(de har öppet vardagar 11.00 - 17.00)
Lite förvånade blev vi när vi skulle beställa för enligt servitrisen så hade de inte någon fisk att bjuda på.
Då jag påtalade att det stod i alla fall i deras annons i Ystad Allehanda så fick jag ett leende tillbaka och förklaringen på det leendet var att de inte hade någon fisk för det var Mårtens i Simrishamn som serverade fisk idag.
"Så kan det gå när inte haspen är på"
Hur som helst, vi åkte inte till Simrishamn för det var till Mortens i Ystad vi skulle, de hade visserligen ingen fisk att bjuda på men istället blev det en köttfärssoppa och den var vi båda (jag och den f.d. polisen) överens om att den smakade helt fantastiskt.
Och jag tycker också att det är helt fantastiskt att det skulle dröja drygt femhundratrettioentusentrehundra timmar av mitt liv innan jag fick smaka en köttfärssoppa.
Lika fantastiskt är det också att jag inte såg skillnaden på o och å i de båda namnen Mortens och Mårtens när jag läste annonsen, men kanhända att inte du heller har observerat skillnaden mellan Mortens och Mårtens i min ovanstående text ?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0