130917 Stig In

Äntligen lyckades jag pricka in en färsfri dag hos Stig In. Det serverades kyckling med ris och till detta en bra kryddad och mycket välsmakande sås. Idag mötte jag många människor på stan som fortfarande tror att klimatförändringen har slagit igenom på fullt allvar. Dessa människor går fortfarande i sommarlätta sandaler, shorts och linne. Snart upptäcker nog även de att det är 100 år kvar tills vi har palmer och tropiska djur i Ystad....

En helt annan sak, jag tar ofta en lunchpromenad och passerar då ett antal Ystadstypiska parhus (se bilder). Hur kommer det sig att de väldigt ofta är målade i olika färger, har olika fönster, dörrar och takbeklädnader ? Detta är ett konstaterande som jag gjort och funderar samtidigt på hur det står till med grannsämjan i denna lilla stad ?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0