130910 Saltsjöbad Vitas

Hade tänkt ÖG när jag nu ändå var på "stan" men där var det stängt och de kommer inom kort att stänga denna restaurangen definitivt. Öppet för lunch onsdag-lördag och sista chansen att bli serverad hos dem blir den 20/9. Vad händer med Ystads krogar ? först förlorar vi Sandskogen på grund av konkurs och nu stänger ÖG, tråkigt på två bra matställen. Förra året stängde Bryggeriet som i och för sig inte var någon kulinarisk höjdare men det var en trevlig miljö de bjöd på. Med de nya ägarna hos Norra Promenaden så blir i alla fall statistiken på antal bra restauranger i Ystad inte så illa, de har höjt statusen på denna restaurang så att vi (enligt min mening) endast tappat en (1)  av det som jag anser man kan kalla bra restaurang i denna stad.
Så för att hedra dessa stupade restauranger så begav jag mig idag till restaurang Vitas hos Saltsjöbaden och där serverades en utomordentlig god halstrad (gravad) lax med haricotsverts och dillstuvad potatis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0