130306 ÖG

Fisksoppa, umm, gott + lite sallad som jag själv fick ta från salladsbuffén där det också fans knäckebröd + ett mjukt bröd som man själv fick skära upp.
Blev tilldelad ett litet bord där jag hade perfekt utsikt mot salladsbord, brödkorg med kniv och skärbräda.
Nu hade jag verkligen möjlighet att studera det här med hur man skär upp sitt egna bröd, alltså jag gjorde en liten okulär brödskärarstudie.

Frågorna jag ville ha svar på var,
1: Hur greppar man tag i brödet och skär av sin bit ?
2: Vem får/tar sista brödbiten ?

Svaren blev:

  • 1   Man tittar och klämmer lite (gäller både män och kvinnor) sedan skär man, INGEN använde servett eller något annat skydd så att man undvek att hålla direkt på brödet.
  • 2   En man cirka 35-40 år

    Vad kan man då dra för slutsats av denna studie, jo att det är synd om den som tar sista brödbiten, för då har ungefär tio till femton personer tagit ett stadigt tag och skurit av sin egen lilla bit och kvar blir det ett litet bröd som "någon" plockar upp till sin tallrik och mumsar i sig med god aptit.
    Denna någon är troligen en man för det var tre kvinnor innan som ratade den lilla läckerbiten.

    Soppan och salladen jag åt var mycket god och till detta åt jag ett knäckebröd, avslutade med en kopp kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0