130829 LiteMer

Idag var jag sugen på en Sandskogenlunch, åkte dit men tyvärr, det var stängt.
Öppnar för oss lunchgäster den 2:e september, jag drar vidare till Saltsjöbaden, samma där, restaurang Vitas öppnar den 2:e september.

Hungrig, hungrig, klockan blev nästan halv två när jag anländer till Lite mer och äntligen får min lunch.
Inte många kvar men jag fick in min fläskestek  (Flæskesteg på Danska) med rödkål och äppelmos, heter det äpplemos eller äppelmos ?

Enligt wikipedia skall det vara äpplemos i södern och äppelmos i norr.
Kanhända att den som skev matsedeln kommer från den norra delen av vårt avlånga land?
Det smakade i alla fall gott och jag slapp uppleva svälten idag också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0