150216 Slutlunchat i Ystad

Så var denna lilla lunchblogg till ända. Varför då, undrar några ?
Jo, jag flyttar tillbaka till Malmö.
Vill avsluta denna bloggsida med att utnämna de bästa och sämsta lunchställena i denna sydliga lilla stad.
Bästa lunchrestaurang i Ystad idag är restaurang Norra Promenaden och sämsta lunchen som man äter kommer jag inte att skriva om. (finns nämnda i bloggen)

Som jag redan nämnt, Norra Promenaden tycker jag är den lunchrestaurang som har bästa maten, trevligaste personalen och en härlig lokal "nästan" mitt i stan.
Som nummer två kommer Bryggeriet, med bra mat och en underbar bryggerimiljö.
Trean var svårare att utse men det blev till sist restaurang LiteMer som knep pallplatsen på grund av sitt fantastiska salladsbord som alltid är välfyllt med mycket smått och gott.
Restaurang Vitas hos Ystad Saltsjöbad var också nominerad men föll på målsnöret på grund av att det ligger "lite" för långt från staden kärna.

Övriga restauranger kan ni läsa om i Lunchsnack under rubriken Kategorier i vänstra kolumnen, här finns flera hundra bloggartiklar om Ystads lunchliv. Skrivna från December 2012 fram till Februari 2015.

Tack till alla som läst min blogg och även tack till alla ni som serverat mig lunch.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0