141013 Saltsjöbad Vitas

Tack Vitas för att ni räddade denna trista, gråa, regniga måndag som jag idag startade med en nackspärr.

Det är nu man önskar att man vore en björn och fick krypa ner i sitt ide. Nu går ju inte alla önskningar att uppfylla utan man får försöka tygla sina höstdepressioner så gott det går.

Lunchen idag blev en av de där ljusglimtarna man så väl behöver vid denna tidpunkt.
Hos Vitas serverades det en helt underbart tillredd kyckling med goda tillbehör, jag är helt lyrisk.
Fantastiskt att lite päron, aprikos och fetaost kan höja en kyckling till dessa nivåer.

Fick visserligen vänta en stund på maten men förklaringen till detta var att gasen till spisen tog slut och därför tog det lite extra tid att fixa kycklingen.

Efter avslutad måltid så tackade jag extra mycket för en fantastisk lunch och servitrisen sa att hon skulle framföra mina lovord till kocken Johan.

Lämnade Saltsjöbaden med ett leende på läpparna, nöjd och belåten och tyckte till och med att min nackspärr hade lindrats.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0