141009 Bryggeriet

Det blev Bryggeriet idag igen och det beror på att igår valde jag mellan lammkorv och havets Wallenbergare, korven vann.
Idag var det Wallenbergarens tur och nu är även suget efter en Wallenbergare tillfredställt och jag är helt nöjd.

Nja, inte helt nöjd men det har varken med restaurangen eller Wallenbergaren att göra, utan det är "vissa" hundägare i denna stad som jag inte är nöjd med.

Är det bara jag som tycker att det finns väldigt många hundar i denna stad eller är det så att jag inbillar mig detta på grund av att jag ständigt får hoppa över alla dessa bruna högar på gator och torg ?

Jag skrev redan om dessa högar i min blogg den 13/5 i år
http://ystadlunch.blogg.se/2014/may/140513-stig-in-tc-2.html )
och då anklagade jag hundarna för att de inte plocka upp efter sig.

Detta har bevisligen inte blivit bättre så denna gången vänder jag mig istället direkt till hundägarna.

Kanhända att orsaken till alla de bruna högarna är att ni inte förstår texten på påsarna som finns vid hundlatrinerna.
Texten som förklarar vad man skall använda påsarna till är nämligen på engelska.( se bilden ) 

På påsarna står det, DOG WASTEBAG, och fritt översatt till svenska så betyder det hundsopsäck.

Det är nu jag vill dra mitt strå till stacken för att få en renare stad.

Dog wastebag betyder, fritt översatt  hundsopsäck men det betyder alltså INTE att du skall slänga hunden i denna säck, utan det är det bruna som kommer ut ur hundens bakdel som skall plockas upp med denna påse och slängas i därför avsedd hundlatrin.

Trevlig torsdagskväll med hopp om att inte behöva hoppa över fler bruna högar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0