140318 Bryggeriet

Efter förra veckans utflykt till Bohuslän, Västergötland och Småland så är jag tillbaka i Skåne igen. Igår blev det lunch hos Köttbaren i Malmö, kan rekommenderas om ni är i denna stad, de har lunchöppet från 11.30 till 14.30.

Idag var det min sambo (lärarinnan) som bestämde tid och plats för lunchen i Ystad. Klockan 12.15 stod jag utanför Bryggeriets port på Långgatan 20. Hon hade en arbetskollega, eller det kanske heter lärarkollega i sällskap som också var hungrig.
Vi åt en köttfärslimpa som fick betyget MVG av oss alla tre, drack vatten och samtalade om skolans framtid.
Det hör till saken att idag var alla skolorna i Ystad stängda för lärarna har en så kallad A-dag. För den "lite" äldre läsaren av min blogg så kan jag informera er om att en A-dag är detsamma som en studiedag för lärarna.

Har ingen aning om vad A i A-dag står för, däremot känner jag till vad ett A-lag och en A-lagspelare är för något och om hur de fostras i laganda och som individer i ett lag med stöd av sin hemmapublik.
Kan alltid hoppas att man också diskuterar detta på A-dagarna, alltså om hur lagspelets regler samt publikens roll på läktarna skulle kunna överföras till skolornas värld.
Som det ter sig i skolorna idag så är det i mångt och mycket "spelarna" som är de största förlorarna på grund av att vissa i "publiken" försöker ta över "tränarrollerna".

P.S.
Glömde ytterligare ett A som jag också känner till och det är A-kassan men jag hoppas verkligen att det inte är detta A som "tränarna" diskuterar på A-dagarna.  D.S.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0