140117 Store Thor

Idag tror jag att vi endast var invandrare som satt och åt lunch hos Store Thor. Hade norrlänningar och stockholmare runt omkring mig och hörde även en man som hade sitt ursprung från de djupa skogarna i Värmland. Så denna fredag blev en lunch utan ett enda ljud från någon från Skåne förutom delar av personalen förstås.

Jag blev serverad schnitzel med stekt potatis och efter detta en kopp kaffe och en chokladboll. Nu höll jag på att skriva något helt annat, tänkte det där andra ordet men skrev chokladboll.

Bästa receptet på denna boll är följande:
100 g smör, 1 dl socker, 1 msk vaniljsocker, 3 msk kakao, 3 dl havregryn, 3 msk kallt starkt kaffe, pärlsocker. Naturligtvis skall det vara pärlsocker och inget annat. Basta, och trevlig helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0