130916 LiteMer

Idag regnade det så jag tog bilen och körde 1,7 km och det innebär att jag hamnade hos Lite Mer. Det serverades baconlindad ekologisk kycklingfilé som smakade bra, ingen höjdarmåltid men en hygglig lunch. Idag var salladsbordet inte så rikligt med godsaker som det brukar vara de gånger jag besökt dem tidigare. Hoppas att de nästa gång har återgått till det rikliga utbud som man har vant sig vid.

Hur långt förflyttar man sig för att äta lunch ? Jag anser att det är två kriterier som måste uppfyllas. Nummer ett, att man har tillräckligt med tid för att förflytta sig en viss sträcka och nummer två att maten som serveras håller högre klass än hos dem som serveras på närmare håll. Varför jag överhuvud taget funderar i dessa banor är att vi (jag och min sambo) var och åt en mycket bra middag i Lördags. I samband med denna måltid så fick vi ta del av diskussionen om att ägarna funderar på att även börja med lunchservering. Skulle det nu vara så att de kommer att servera lunch så finns det stor risk att min lunchväg kommer att bli 1,5 mil från kontoret i Ystad. Kanske lite långt, men om de serverar lunch med samma finess som de serverade oss middagen så kommer jag definitivt att förlägga min lunch där ett antal gånger i månaden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0