131011 Nini

Intensivgranskning av ny lunchrestaurang i Ystad. Tredje gången jag besöker Nini denna veckan. Idag stod valet mellan en revbensgryta med potatis och en räksallad med avokado till förrätt, jag valde räksalladen. Den serverades vackert upplagd på ett avlångt vitt fat och smakade mycket bra. Därefter serverades huvudrätten som de hade döpt till fläskkotlett à la Rioja. Ett lite annorlunda grepp på hur man kan servera en lunch där både ris och potatis ingår till maten + övriga ingredienser, det är väl förhoppningsvis något som ingår i Spansk husmanskost.
Jag kan inte i mitt drygt 30-åriga lunchätande minnas att jag har ätit lunch där man får både förrätt, huvudrätt + kaffe och dessutom blir serverad vid bordet för en så billig penning. Ett "litet" minus är deras lokal som inte har någon mysfaktor alls.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0