131128 Stig In

Vad är lagom tjock konsistens på ärtsoppa ? Hur skall den serveras, tunn som vatten eller tjock som tjära ?
Jag personligen föredrar en tjockare ärtsoppa, då kan man själv avgöra konsistensen genom att späda ut den.
Idag serverade Stig In en krämig ärtsoppa och därefter smaskade jag i mig några pannkakor med både sylt och grädde. Smakade utmärkt och i jämförelse med Norra Promenadens ärtsoppa så föredrar jag denna. Norra Promenadens har i mitt tycke en alldeles för vattning konsistens. Lunchen avslutades med en kopp kaffe och lite nyhetsläsning på mobilen. Nu blir det inget bloggande mer på några dagar för nu skall jag bege mig norr ut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0