131118 Stig In

Var skall vi äta lunch idag ?
Hos Stig In, för de har raggmunk med fläsk och det tycker jag är gott. Det var min måndagslediga sambo som både ställde frågan och bestämde dagens lunchbesök. Håller helt och hållet med om att det var ett bra val, det smakade väldigt gott med en rejäl husmanskost denna gråa och kalla novemberdag. Julens annalkande gjorde sig lite påmind hos Stig In, för till kaffet efter maten fick vi var sitt litet pepparkakshjärta.

På väg hem från lunchen upptäckte vi att flera brunnslock på Vintergatan saknades, alltså djupa farliga hål i gatan. Ringde kommunen och berättade om brunnslocken för växeltelefonisten som kopplade mig vidare för att sekunden senare meddela att det tyvärr var upptaget. Jag sa då att hon kunde framföra mitt ärende, men oj, oj, oj vad det helt plötsligt blev besvärligt, kanske att hon kunde skicka ett mejl eller sms, men oj, oj, oj blev till suck och pust. Som tur var så slapp hon nu skicka dessa "besvärliga" meddelanden för den berörda personen på avdelningen för saknade brunnslock avslutade sitt samtal och jag kunde personligen framföra mitt ärende.

Tack fru / fröken växeltelefonist för ditt otroligt engagerande och positiva bemötande. Sådana som du gör att man i dessa gråa och kalla höstdagar blir varm och go i hela kroppen och kanske till och med får lite extra färg i ansiktet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0