131104 Norra Promenaden

Föregående veckas luncher som jag åt i södra Europa bestod av bläckfisk, kaniner och hästar så jag tyckte att Norra Promenadens grisnacke kändes helt rätt idag. Det smakade utmärkt och de syrade grönsakerna var ett helt perfekt tillbehör till denna rätt. Ett litet klagomål måste jag dock få framföra, jag tycker att en mugg kaffe för 25 kronor efter maten är alldeles för dyrt. Det är 25 % av vad hela lunchen kostar.

Nu till ett helt annat ämne som inte kostar ett enda öre:
Några som läser min blogg har undrat vad bokstavskombinationerna som finns inom parentes i vissa rubriker betyder. Jag har medvetet skrivit ut dessa bokstavskombinationer med tanke på att någon måste någon gång fundera på vad detta är. Det tog nästan exakt nio månader innan jag fick första frågan och nu har det återigen kommit en liten undran så jag förstår att det finns en viss nyfikenhet i detta ämne. Därför utlyser jag nu en tävling där ni skall lista ut vad dessa bokstavskombinationer har för betydelse.

För att få tillgång till alla rubriker / inlägg så klicka på "Lunchsnack"  som finns till vänster under rubriken "Kategorier", leta fram den första bokstavskombinationen som jag skrev i rubriken den 12/12 2012. Bokstavskombinationerna finns bara i ett fåtal rubriker (inte i alla) i bloggen och är alltid placerade inom parentes. När du tror att du har svaret på vad dessa bokstavskombinationer betyder så skriver du in det i fältet "Kommentarer" här nedanför.
Ett riktigt matnyttigt pris kommer att tilldelas den som först har skickat in det rätta svaret. Lycka till så får vi se vem som byter plats med frågetecknet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0