130528 LiteMer

 
Grillad Chorizo med persiljestuvad potatis och rostad blomkål, smakade bra men om de serverar detta någon annan gång så överväger jag nog att välja något annat. Idag satt det två kvinnor vid bordet framför mig och om jag nu skall ha några synpunkter på hur de var klädda för sin ålder så skulle jag råda dem att byta kläder. Alltså de skulle byta kläder med varandra. Kvinna nr.1 cirka 60 år var istoppad i ett par jeans + någon slags hippietröja, till detta ett par knallröda skor med en klack som skulle göra Lill-Babs avundsjuk. Kvinna nr.2 cirka 30 år hade fotriktiga skor som liknade foppatofflor med ett par kraftiga mörkbruna strumpor, till detta en klänning anno 1970-tal i lila/röd/blå färg och på huvudet en liten hatt som såg ut som ett fågelbo. Det märkliga med dessa två var att jag tror det var mor och dotter som var ute och åt lunch. Eller kanske det var några artister, kanske en lunchpaus från filminspelningen, kanske ett par damer som åkt in till Ystad från Köpingebro eller det kanske är så en Ystadsturist ser ut. Vad vet jag ? det är min första sommar som Ystadbo och jag har kanske fått se min första Ystadartist idag, eller var det en turist ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0