130523 Sandskogen

 
Trimmad torskfilé med purjolök, hackat ägg, spritärtor & ansjovissky, skall givetvis vara rimmad torsk men jag snubblade på tangentbordet så det blev ett T istället för R. Så kan det gå när man har bråttom. Nu hade jag kunnat fixa detta så ni inte hade märkt något men då hade det inte blivit någon intressant ingress. Denna rimmade fisk var en av de bättre som jag ätit, smakade underbart så jag åt sakta och njöt, avrundade denna utmärkta måltid med en kopp kaffe och en bit citronkaka. Vid bordet intill mitt satt några välskräddade herrar där jag tyckte mig urskilja en som inte har helt rent mjöl i sin påse, skall nog ringa och förvarna Wallander, kan vara något skumt på gång.
Hur som helst, mätt och belåten tog jag min lunchpromenad längs med stranden och konstaterade att snart är det badsäsong. De sista plankorna monterades på badbryggorna, Fritidsbaren har öppnat, sanden är på plats så nu är det bara värmen som saknas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0