130503 ÖG

Idag blev det ÖG för dagens rätt var Skånsk rapsgris med semibakad Ingelstorps-tomat och chevrékräm. När jag läste menyn så förstod min mage att detta får man inte missa. En underbar liten gris med goda tillbehör, tänk vad lite raps kan åstadkomma.
Sist jag var på ÖG skrev jag om avsaknaden av handduk eller dylikt vid brödet
(http://ystadlunch.blogg.se/2013/march/13-03-06-og-3.html) och tro det eller ej, idag fanns det en handduk till hanteringen av brödet.
Kan det vara så att någon läser min blogg, eller ?

Två veckor sedan jag skrev i min lunchblogg och anledningen till detta är att jag föreslog att min sambo skulle fixa luncherna till mig hemma. Första veckan såg jag ingenting av detta, inte den andra heller men idag hade svullnaden lagt sig så pass att jag kunde se lite på ena ögat och gå ut och äta lunch igen.
Neeej, det är inte alls någon sanning i detta, jag har helt enkelt inte varit i Ystad de senaste veckorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0