130318 Sandskogen

Äntligen öppnade Sandskogens världshus igen och mina förväntningarna jag byggt upp sedan December infriades faktiskt till 100 procent.
Som starter serverades en potatissoppa med bröd, efter detta en köttfärslimpa och som avslutningen blev det en kopp kaffe med nybakad sockerkaka.
Som underhållning idag hade jag två välkända herrar, en skåning född 1945 och en något äldre herre med ursprung norr om Småland, båda tillhör den svenska kultureliten/musik/radio/tv. Dessa herrar satt och språkade högt och tydligt, förfasades bland annat över läsplattan som enligt dem saknar all känsla av att läsa en "riktig" bok. Mycket tyckande som hördes över hela lokalen och många lite roliga konstaterande som jag kunde göra. T.ex. att idag har moderna journalister på tv/radio så bråttom att de inte hinner med att lyssna på svaret från följdfrågan, man blir idag intervjuvad för att man nyligen blivit intervjuvad, att bilderna som idag publiceras är ofta större än innehållet. Det talades också om koder, normer, luftskallar mm. Många kända namn flög hit och dit i luften så det hade varit ett litet eldorado för skvallerpressen att närvara här idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0