130312 Nong´s Kitchen

 
Idag har jag haft äran att få bjuda den store bloggaren från Paris på lunch. Han hade Fransyskan och deras två söner med sig till Ystad och högst på önskelistan stod det Thaimat utan koriander. Den store bloggaren och jag begav oss till Österportstorg där det finns två matvagnar som har Thaimat.
När vi hade gjort en okulärbesiktning av vagnarna och dess utbud så föll valet på Nong´s Kitchen. Vi handlade vårrullar, kyckling, nudlar, ris mm. Detta tog vi med hem och en timma senare så hade vi satt ett gemensamt betyg på maten och det blev med beröm godkänt.
Ett ögonblick, det ringer på min telefon.........................................

Försäljaren:  Hej, jag heter L...a och ringer från T^`5+£%¤ med uppdrag från Telia.
Jag:              Hej, vad sa du att du ringde från ?
Försäljaren: Jag ser att ditt abonnemang håller på att gå ut
Jag:              En gång till, var ringer du ifrån ?
Försäljaren:  Är du intresserad ?
Jag:              Nej
Försäljaren:  Vi har ett erbjudande till dig.
Jag:              Är inte intresserad
Försäljaren:  Varför då, du vet inte vad jag har att erbjuda.
Jag:              Jag handlar alltid direkt av Telia och därf....(blir avbruten)
Försäljaren:  Vårt erbjudande är endast till dig som har ett abonnemang.
Jag:              Som jag sa till dig, jag är inte intre....(blir avbruten igen)
Försäljaren:  Vårt erbjudande går ut på att......(min tur att avbryta)
Jag:               Imorgon är jag i konkurs och....(klick).....................

Ahhh, nu kom jag av mig i skrivandet, men om ni inte känner till den store bloggaren från Paris så kan ni klicka på denna länk http://plazakvinna.com/blogg/andreas-jakobsson-blogg
han är inte från Paris men han bor där nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0