130605 Stig In

Idag fick jag klart för mig att även vissa restaurangägare läser min blogg och det tycker jag givetvis är trevligt. Det var lite det som också var meningen med denna bloggen och kanske, kanske att man bidrar med någon liten positiv förändring i slutändan. Idag serverades det en mustig fiskgryta, älskar när fiskgrytor är lite mer robusta så att man verkligen får tugga sig igenom soppan. Kanske inte alla som tycker som jag men då får de väl skriva något annat i sina bloggar eller klaga på annat sätt. Det kändes lite för kallt i skuggan för att sitta ute och solen hittar inte fram till uteplatsen förrän lite senare på eftermiddagen så därför valde jag att sitta inne idag. Jag kan inte sitta ute och småfrysa när man skall njuta av mat och dryck. Nu dricker jag mest vatten till lunch så för den skull så spelar det ingen roll men för min egen njutnings skull så spelar väder och temperatur en stor roll i detta sammanhang. Man märker det tydligt nu, att Ystad är en turiststad, mycket folk som flanerar på gatorna med kartor och frågande blickar, ett par turistande lunchgäster beställde in (eller rättare sagt ut till uteserveringen) vitt vin till maten och det är inte utan att man blir sugen att göra detsamma. Nästa gång om det är varmt och solen skiner så skall jag sitta på uteserveringen, äta lunch och dricka vin, blunda lite, nästan som i Italien, endast några hundra mil söder ut.
.Vill också påminna om Facebooksidan " Man vet att man är från Ystad när...."  Gå in här, bli medlem https://www.facebook.com/groups/444415885646458/ och dela med dig av gamla bilder och information om Ystad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0