131219 Saltsjöbad Vitas

Först är det språkpolisen som har ordet, I er annons stavar ni bräsera med två S.
Aja baja, vad har jag sagt om detta, se mitt inlägg 131003 http://ystadlunch.blogg.se/2013/october/

Ciderbräserad grissida med fänkål, äpplepuré och potatismos, vem kan motstå en sådan meny ? Inte jag.
Maten smakade utmärkt och det enda störande idag var en medelålders kvinna som satt med en mobiltelefon i ena handen, en gaffel i den andra och ett tonårsbarn som satt mittemot med samma verktyg. Undrade lite om de kommunicerade med varandra genom telefonerna men det gjorde de inte, för helt plötsligt uppmanas tonåringen att titta upp för det skulle fotograferas. Kvinnan ringer ytterligare några (enligt mig) fullständigt onödiga samtal som varken jag eller de andra gästerna var intresserad av och efter ytterligare ett intensivt knappande och stirrande på sin telefon så reser sig kvinnan och säger att nu måste vi skynda oss. Hon talar också om för tonåringen att detta var ett trevligt ställe och hon undrade om maten hade smakat bra ? Tonåringen svarade inte för det var något i telefonen som var viktigare och kvinnan fick ett samtal, kanhända det var tonåringen som meddelade svaret ?
Jag undrar vilken som blir den första restaurangen i Ystad som sätter upp den här typen av skylt ?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0