130419 Stig In

Fläskfilé med rödvinssås passade min kropp perfekt idag, så jag stegade in till Stig In. Man känner sig alltid lika välkommen till denna lilla restaurang och maten smakade utmärkt.. Några pladdrande damer satt bredvid mig och ondgjorde sig över att herrbutikerna har mycket bättre modeutbud än vad damerna har tillgång till i Ystad och så vidare.....orkade inte lyssna utan började fundera på hur Ystads gatutiggare har det idag.
De har fått konkurrans från små halvfigurer med en grön utvikbar väska på magen, de kommer i stim och attackerar medborgarna på gatan, i busskön, utanför Systembolaget, ja överallt kryllar det av dessa små "tiggare".
Jag talar alltså om ett av de återkommande vårtecknen, majblomsförsäljarna, eller heter det majblommaförsäljarna, eller kanske majblommeförsäljarna ? Jag kallar dem MAJBLOMMETIGGARNA för även om de säljer så beter de sig som tiggare.
Dessa småspringande små varelser kommer rusande och skall till varje pris sälja den där lilla konstgjorda blomman. Det borde ingå någon form av Vett & Etikettkurs innan de släpps ut på våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0